Saturday 23 April 2011

cEr koRaNg k0RaNg bAcE Ni sEjEnAk.....RENUNG2 kAn LaH aE....

sebenarnya ada satu cerita aku nak kongsikan....ntah laa aku pun tak tahu camne nak citer...tapi tak pelah..cuba korang yang membaca ni renung-renungkan....aku pun sedang dan akan merenung nyerr....[ehehehe]

kisah nii tentang seorang kawan aku.....

dy seorang yang tabah....ape pun dugaan yang datang...dy takkan cepat mengaku kalah...dia akan berusaha untuk selesaikan ape jua masalah......menangis bukan lah satu jalan penyelesaian buat dye,,,dy takkan menagis walau sesukar mana dugaan yang dihadapi....tapii tuu sume dulu.....

sekarang.......
aku buntu....
aku pusing....
aku keliru......
kenapa....sikap dy serta merta berubah.....kate nyerr dia dah jupe seseorang yang sesuai buat nyerr....
sejak kebelakangan nii...dy sering mengeluarkan air mata....xboleh silap sikit.....air matanya mudah sangat gugur.....aku bertanya padanya..."kenapa kau seringkali gugurkan air mata kau sejak kebelakangan nii,,,,sedangkan air mata kau tak pernah gugur walau sesukar mana pun dugaan allah buatmu....adakah dugaan yang kamu terima sekarang tersangat sukar buatmu sahabat".......
dengan air mata juga dia menjawab pertanyaan ku.."aku benci air mata...aku benci menagis...allah ingin menguji umatnya...dugaan buatku kali ini tersangat lah besar buatku....aku xmampu...."
senang benar air mata itu mengalir....hanya kerana sedikit ujian dari allah....hmmm....

nii semua permainan dunia...
perlukah ada kasih sayang....
jawapnya PERLU.....
tetapi hanya perlu pada 2 pekara...
ALLAH dan FAMILY.....itu aku....tapi macam mana dengan pandangan orang lain.......

aqu xfaham ape yang harus aku lakukan terhadap sahabat aku yang di uji tentang cinta ini....
aqu sendiri pun masih terkapai-kapai mencari jawapannya......

cinta kepada manusia.....manusia akan mati
cinta kepada bunga....bunga akan mati...
cinta kepada harta benda..harta benda cuma d dunya shj...
cinta kepada ALLAH.....kekal abadii.....

wassalam......^_^

No comments:

Post a Comment